valldes

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Söta sheltietassar

Av linda ahlberg - 21 januari 2012 17:22



Idag gick jag och Evald hundslingan i Hovdala tillsammans med sheltien Elsa, Eva och hennes föräldrar!   Det var väldigt trevligt och det funkade hur bra som helst mellan Elsa och Evald! Vädret kunde varit bättre... men som tur är så hann vi gå slingan (på 6-7 km) innan snön riktigt vräääkte ner... Hoppas på bättre väder nästa gång!  


Om jag tänker efter så har jag ju faktiskt längtat lite efter snön, så vi får hoppas att den ligger kvar några dagar, så att man hinner ut och busa lite    Nu måste jag komma igång med första skoluppgiften, sen ska jag hälsa på Nina ikväll... det var alldeles för längesedan jag gjorde det.


Det blev inte så många bilder p.g.a vädret, men här är iallafall 2   


   

 
 
Nathalie & Pelle

Nathalie & Pelle

21 januari 2012 18:02

Åh så fin din Evald är :)

http://teampaw.se

 
Eva

Eva

21 januari 2012 19:44

hehe, där är ju vi :). De är så söta, Elsa och Evald tillsammans!
Sv: Kan absolut skicka :) (de som inte blev suddiga..). Fem bilder + en till på Evald med kopplet ivägen dock. De andra blev tyvärr inte vad jag trodde...

http://sheltiedog.hundbenet.se

 
Eva

Eva

21 januari 2012 19:47

Eller läger jag upp de... Men vill du ha de på bloggen med? För tänkte på att du inte kan ta de :).

http://sheltiedog.hundbenet.se

 
Eva

Eva

22 januari 2012 00:19

Ännu en kommentar.. Nejmen nu la jag upp lite fler bilder, när man inte har något annat för sig så :). Säg till när du ska ta de så låser jag upp, på fb eller något. (känns lättare än att skicka de)

http://sheltiedog.hundbenet.se

 
Dessi & Teddie :)

Dessi & Teddie :)

29 januari 2012 21:48

Fina vovvar :)

http://lagottonteddie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linda ahlberg - 24 februari 2013 18:47

Hej! Det var sjukt längesedan jag skrev i bloggen och det är nog inte en enda människa som fortfarande tittar in här.    Det har hänt väldigt mycket sedan sist. Jag har bland annat träffat den stora kärleken och flyttat till en marklägenhet i e...

:/

Av linda ahlberg - 14 augusti 2012 12:59

Till slut tappar man liksom orken. Blir nog en paus nu, på obestämd tid. Det gäller att inse sina begränsningar och arbeta utifrån hundens förutsättningar. Jag kan inte leva mitt liv enbart för att göra ett annat liv drägligt och det har gått för lån...

Av linda ahlberg - 23 juli 2012 19:46

  Idag var jag, mamma, elin (tvillingsyster) och hundarna på söderåsens nationalpark och vandrade/fikade/njöt av kopparhattens utsikt. Perfekt väder eftersom det var varmt och soligt men blåste en hel del när man kom högre upp. Hit ska j...

Av linda ahlberg - 15 juli 2012 21:17


Måste bara skriva detta, är sååååååååååååååååååååååååååå glad!!!!! Efter jobbet tog jag med Evald ut på en löprunda. 4 av 4 lyckade bilmöten (en klart högre stress hos honom men inga utfall eller ljud), höll sig nära och vände på ½ sekund vid varje...

Av linda ahlberg - 11 juli 2012 17:03

Ojojojojoj, vilken bortglömd blogg. Vi tar det ganska lugnt här hemma. Mest fysträning och små korta lydnadspass. Det har inte blivit så mycket hundträning som jag hade planerat, men det känns bara bra att pausa lite. Vi är för det mesta ute i skogen...

Ovido - Quiz & Flashcards