valldes

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av linda ahlberg - 12 januari 2012 21:39

Det har ösregnat och varit mörkt heeeeela dagen, så jäkla trist att vara ute då ^^ 


Evald är duktigare än jag trodde på att hålla nyårslöften... Nu har han kommit igång ordentligt med styrketräningen Flört Idag blev det ett riktigt bra pass med klövjeväskan. Luna följde också med men det får nog bli ett besök hos veterinären med henne.... hon har varit riktigt slö i 3 dagar nu (visst är hon lat/slö vanligtvis också..) men idag orkade hon inte ens hänga med i "vanligt" tempo utan en massa pepp från mig. Gick lite bättre när jag släppte henne lös, men hon höll sig ändå lunkandes vid mig hela tiden trots att jag "varsågodat" henne.. Kan vara något så enkelt som att hon sträckt sig eller har träningsvärk. Jag är väldigt dålig på att massera och stretcha henne efter träning. 


Längtar tills imorgon, det ska bli uuunderbart väder sägs det. Då kan jag äntligen gå långpromenad & lägga viltspår med nytt blod som jag köpte i onsdags. Ska bli spännande och se hur Evald reagerar på det. 


Tänkte bara dela med mig av en bild jag tog på Evald idag Glad Just nu ligger han i mitt knä och sover    


Jag köpte förresten en iphone häromdagen så nu blir det mycket enklare att dela med sig av bilder från vardagen (fast de flesta ligger ju på min instagram...) Är verkligen jättenöjd änsålänge!


Ha det fint// Linda & Evald


 

Ovido - Quiz & Flashcards