valldes

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av linda ahlberg - 27 januari 2012 23:23



Hejsan!
Det har varit en ganska tråkig vecka för en hund. Har faktiskt inte gjort nåt speciellt mer än gått ovanligt korta promenader och tränat pyttelite lydnadsmoment (främst fjärrskiften, ställande under gång, platsliggning & fritt följ) Igårkväll åkte jag  och Evald till mitt förra extrajobb för att plugga, hehe. Enda chansen till lite studiero... Där varvade jag kognitionsstudier med apporteringsträning & fritt följ med Evald i personalrummet. Jag hade hans bur med mig som han självmant gick in och la sig och somnade i när jag drunknade i böckerna... Väldigt glad över att han "gillar" den mer nu   Vi var förresten i stan en dag ockå och övade på hundmöten, bilar & en massa människor, det gick superbra! Evald var lugn nästan hela tiden och inte ett enda skall/utfall mot varken hundar eller bilar. Principen med skvallerträning som jag hållt på med så länge verkar äntligen ha fått honom på rätt spår.


Idag har jag och mamma spenderat nästan hela dagen på IKEA. Jag har köpt en massa fina grejer. Jag är såååååå nöjd. Jag börjar dock bli lite nervös inför imorgon då jag ska på workshop i rallylydnad. Den är inriktad på avancerad och mästarklass vilket jag inte känner mig helt 100 på. Men det är väl det som är meningen också, att man ska lära sig nåt nytt ;) Har inte tränat på några sådana moment med Evald än så vi får se hur det går helt enkelt. Om det går bra imorgon så har jag en liten fundering om att tävla en inoff. rallylydnadstävling på söndag. Möjligheten finns! Hoppas att jag tar den   


Nä, nu ska jag packa en liten väska inför imorgon sen måste jag sova!
Godnatt  


    

Ovido - Quiz & Flashcards