valldes

Alla inlägg under juli 2012

Av linda ahlberg - 23 juli 2012 19:46





 

Idag var jag, mamma, elin (tvillingsyster) och hundarna på söderåsens nationalpark och vandrade/fikade/njöt av kopparhattens utsikt. Perfekt väder eftersom det var varmt och soligt men blåste en hel del när man kom högre upp. Hit ska jag åka igen med Evald innan sommarkortet slutar gälla    Här kommer lite bilder:


                                         

Av linda ahlberg - 15 juli 2012 21:17

Måste bara skriva detta, är sååååååååååååååååååååååååååå glad!!!!!

Efter jobbet tog jag med Evald ut på en löprunda. 4 av 4 lyckade bilmöten (en klart högre stress hos honom men inga utfall eller ljud), höll sig nära och vände på ½ sekund vid varje inkallning i skogen. Mitt i skogen möter vi 2 lösa hundar (en stor jaktgolden o0ch en BC-"valp") Evald stannar till, tittar på dom, knäpptyst,  och kommer fram till mig så att jag kan koppla honom för att inte riskera något... Jag försöker hålla de andra hundarna borta men valpen liksom kryyyper fram mellan mina ben till Evald som står jättenyfiken och viftar glatt på svansen (????!!!)  Ägaren bad om ursäkt och kallade in sina hundar och jag tackade för ett bra träningstillfälle för min annars osäkra hund. Tur att hennes hundar hade ett så fint språk och hoppas att Evald kommer ihåg detta mötet och inser att inte alla hundar man möter är läskiga   


Fina fina hund   
 

Av linda ahlberg - 11 juli 2012 17:03

Ojojojojoj, vilken bortglömd blogg. Vi tar det ganska lugnt här hemma. Mest fysträning och små korta lydnadspass. Det har inte blivit så mycket hundträning som jag hade planerat, men det känns bara bra att pausa lite. Vi är för det mesta ute i skogen och springer eller bara sitter och filosoferar, jag & Evald   Jag känner mig bättre än på länge. Stark och så. Mycket energi. Underbart. Sommaren kunde fått visa sig lite mer, men jag är ganska nöjd ändå. Jobbar hela helgen men sen är det semester!!! Iväg med husvagnen och upptäcka lite nya platser. Inget mer planerat, ingen plan inför hösten... Får se hur det blir och jag är helt OK med att inte veta. Inte ha nån plan. Nystart känns det som. Ingen hund nr.2 2012. Bara vara.


Sorry för alla osammanhängande ohundiga ord. Bildbomb från "sommaren" hittills.
Min instagram tanktebaravisaensak blir dagligen uppdaterad.


                                     

Presentation


Här skriver jag om vad jag och min sheltie Evald hittar på om dagarna. Träningslogg och vardagligt trams.

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards