valldes

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av linda ahlberg - 11 januari 2012 19:33

Kanske ska ta och skriva mina mål inför 2012 här i bloggen också som jag lovat   


Mål för Evald:

  •  Gå nybörjaragility på HHU
  •  Gå fortsättningskurs i rallylydnad
  •  Tävlingsdebut i rallylydnad
  •  Ställa ut Evald inofficiellt  (i Hässleholm)
  •  Fortsatt skvallerträning på bilar, hundar (+ mycket miljöträning)
  •  Fys/konditionsträna lika aktivt som förut
  •  Fortsätta träna viltspår 
  •  Fortsätta lära in fler tricks för att hålla igång hjärnan ;)


 Dröm-mål (om pengar/tid/form tillåter)

  • HD/ED röntgen
  • Debutera LK1 
  • Off. debut i Rallylydnad
  • Satsa på agilityn om det funkar utan onödig stress
  • Gå helgkurs för Åsa Jakobsson, Canis avd. skåne. 
  • Gå viltspårskurs för Annica Annell (Adseke)

Har bestämt mig för att endast satsa på Lydnadsklass 1 & stanna där för att minska på kraven/momenten. Kan Evald få LP1 någon gång så vore det en dröm! (Eller drömmen är väl snarare att jag vågar mig ut på tävlingsbanan...) Men det får vi ta i en lagom takt   Det vi ska lägga mest fokus på detta året är viltspåret och rallylydnaden. Jag vill också lägga lite extra krut på att bygga muskler, miljöträna & skvallerträna för att få en lättare vardag. Jag ser fram emot det nya året väldigt mycket när det gäller hundträningen och det känns som att jag satt upp mål som jag slipper känna så mycket press i. Duktigt.

 



Mål för Luna:

  • HD/ED röntga
  • Sätta igång och fysträna (muskler och framförallt kondis)
  • Fortsätta spåra och även börja med viltspår
     
 
Av linda ahlberg - 11 januari 2012 18:20

Idag är en ganska jobbig dag. Vi har precis varit hos veterinären och avlivat min gamla kise... Hon var väldigt gammal och har inte mått bra på ett tag.. Känner verkligen att vi gjorde rätt, men självklart är det alltid jobbigt att skiljas från en vän man haft hela livet. Hon har tröstat mig miljoner gånger och varit världens bästa katt.

Vila i frid Smulan   


 

Ovido - Quiz & Flashcards