valldes

Alla inlägg den 27 februari 2012

Av linda ahlberg - 27 februari 2012 21:33



Idag har jag och Evald varit i stan och miljötränat. Skvallertränat på hundar och ankor i hembygdsparken, tittat på bilar som susade förbi, lekt själva i rastgården nära vägen, stött på saker som han inte ser varje dag. Inte ett enda bakslag idag! 100% lyckad träning   Är stolt över mig själv också som hela tiden lyckades ge honom utmaningar men aldrig så pass svåra att han "trillade över kanten" och gick upp i stress/gjorde utfall. 


Jag tränade också linförighet en liten stund med störning i form av människor/cyklar i rörelse runt oss. Det gick så himla bra att jag nästan ville gråta, haha! Såååååå duktig  ♥  Jättebra fokus, nära och (nästan) helt perfekta svängar. Vi satt även utanför ICA en stund medan mamma handlade idag. 


Apportbocken har det också tränats med idag. Långt kvar där... Han kan hämta den och komma med den (då går det oftast bra), men ger man honom den när han sitter håller han den i högst 2 sek och med en hel del tugg. Jag kommer vara glad om han ens öppnar munnen vid detta momentet på vår tävlingsdebut...


I övrigt då... mjaaa, jag har bestämt mig för att gå kvar på kursen. Det är trots allt bara fram till sommaren och jag har blivit godkänd på alla tentor/inlämningsuppgifter hittills. Det borde gå och det känns faktiskt lättare nu, jag ska försöka att inte ha så höga krav på mig själv så kommer nog den värsta ångesten att försvinna iallafall.


Nu måste jag ut i stallet och mocka + ta in hästarna!  Seeeeeeen ska jag försöka slappna av lite 

Kramisar från oss


 

Ovido - Quiz & Flashcards