valldes

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av linda ahlberg - 7 mars 2012 21:22



Godkväll!

Idag har varit en bra dag    I förmiddags avverkade jag och Evald en timme på hundklubben. Tränade lydnad och oj så bra det gick! Jag är jättenöjd med honom. Tränade fritt följ (fokuserade på snygga svängar), läggande, ställande, inkallning och en platsliggning. Platsliggningen måste det tränas mer på, han ser riktigt osäker ut och även om han inte reser sig så trivs han inte.


Han stressade inte upp sig speciellt mycket och den stressen han ändå fick gjorde bara gott för intensiteten och skärpan i träningen.  Introducerade apportbocken för honom första gången utomhus, gick bättre än väntat. Man märker dock att så fort han börjar komma för högt i aktivitet så ska det stissas runt och letas efter bilar eller annat som kan jagas. .. Därför kan jag nästan aldrig ha något annat än godisbelöning på just hundungdomens planer (ligger "mitt i smeten" mellan 2 stora motorvägar.) Dock är det inte "på liv och död" om han sticker eftersom där är staket runt planerna, men det är ju aldrig kul att han ens får en chans att  försöka sticka efter bilar.  


Lite senare fick jag sällskap av syster och Nisse och vi gick en promenad i Hovdala. Det var väldigt trevligt men kallt!   Ska nog gå där imorgon igen, fast en annan runda och med mer kläder. 


Nu har jag också efter en jäkla massa velande fram och tillbaks bestämt mig för att hoppa av kursen jag läser. Tänkte gå kvar månaden ut och har nån tenta att göra, men sen får det vara slut. Känns jäkligt onödigt eftersom det trots allt är så lite kvar, men jag orkar verkligen inte och måste hinna ta körkortet innan sommaren.


Här kommer lite bilder från dagens promenad. 


 
 

   


Presentation


Här skriver jag om vad jag och min sheltie Evald hittar på om dagarna. Träningslogg och vardagligt trams.

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards