valldes

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av linda ahlberg - 24 februari 2013 18:47

Hej!

Det var sjukt längesedan jag skrev i bloggen och det är nog inte en enda människa som fortfarande tittar in här. 


Det har hänt väldigt mycket sedan sist. Jag har bland annat träffat den stora kärleken och flyttat till en marklägenhet i en liten by utanför Kristianstad. På hundfronten är det nya (och anledningen till att jag skriver) att Evald och hans problem ska utredas av en hundpsykolog från hundens utbildningsakademi...  Detta bestämdes idag och om några veckor ska Evald också få följa med och vi ska lägga upp en ordentlig "plan" över hur allt ska gå till. Evald ska också börja medicineras mot sin stress med hjälp av DAP-halsband kombinerat med zylkene. Att medicinera känns ju inte som en långsiktig lösning, men kan underlätta träningen också är jag självklart nyfiken på om jag öht kan märka någon skillnad. Jag har varit väldigt skeptisk till att ge lugnande, men nu känns det lite som att det är allt eller inget och jag vill ta chansen att få hjälp av någon jag har förtroende för och som arbetar med positiv förstärkning. 


Vi får helt enkelt se hur det blir. Jag kommer att anteckna varje dag för att se hur Evald och allt utvecklar sig, men vet inte hur pass ingående jag vill skriva i bloggen. 


Det var allt för idag!  Om det är någon som vill följa mig så lägger jag dagligen ut bilder på min instagram. Där heter jag tanktebaravisaensak & den består mest av hundbilder.... hehe. Lätt hänt. 

kramis


   



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här skriver jag om vad jag och min sheltie Evald hittar på om dagarna. Träningslogg och vardagligt trams.

Länkar

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards